Saturday, August 23, 2008

Kings of Romania

Ma uitam azi pe wikipedia la linia de succesiune la tronul Marii Britanii, si mare mi-a fost mirarea sa constat ca incepand cu pozitia 84 si pana la pozitia 94 se afla printii de Romania. Practic, daca se intampla ceva cu primii 83 pretendenti la tronul Marii Britanii, acesta poate fi 'mostenit' de romani - primul in linie este Paul-Philippe Hohenzollern (n. 1948), fiul lui Carol Lambrino, fiul regelui Carol II urmat de Alexander Hohenzollern (n. 1961). Regele Mihai a fost sarit intrucat nu mai indeplineste conditiile necesare aderarii la tron, fiind casatorit cu o catolica (sunt omisi cei care se convertesc la catolicism sau care se casatoresc cu cineva de religie catolica).
Mai multe detalii aici si aici.
Cu ocazia aceasta am inceput sa citesc mai multe despre linia de succesiune la tronul Romaniei si mi se pare un subiect destul de interesant pe care mi-am propus sa il aprofundez in viitorul apropiat. Totusi mi se pare cam ciudat ca Paul-Filip are mai multe drepturi decat Mihai, avand in vedere ca acea casatorie dintre Carol II cu Zizi Lambrino a fost anulata si declarata ilegala, atat Zizi cat si copiii acesteia neavand practic nici un drept la tron sau la titluri regale.
Se pare totusi ca regii Romaniei se trag din vite nobile:
Queen Victoria → Prince Alfred, Duke of Edinburgh → Princess Marie of Edinburgh → King Carol II of Romania.

Stau acum si ma intreb: oare de ce a murit monarhia in Romania? Sau de ce nu a fost reinstaurata dupa caderea comunismului..

No comments: