Saturday, May 24, 2008

Eurovisionul vazut din Anglia

In seara asta trebuia sa ies cu prietenii mei din Grecia, Albania si Germania sa vedem Eurovisionul, mai ales avand in vedere ca eram fiecare reprezentati in finala. Ziua incepea cu un gratar in gradina la Yannis si urma sa se continue cu o iesire impreuna cu Societatea Elena.
Din motive tehnice, eu am fost consemnata acasa :( am urmarit totusi Eurovisionul transmis in direct de BBC1.
Am ratat deschiderea romanilor dar am ascultat cantecul online pe www.eurovision.tv si tin sa zic ca nu mi-a placut deloc. well, in schimb preferintele mele au fost in ordine descrescatoare:
1. Grecia
2. Franta
3. Suedia
4. Serbia
5. Spania
Mi-a displacut total Azerbadjanul cu cantecul lor Heavy metal din care nu am inteles absolut nimic si a fost in totala disonanta cu starea mea.
Bon - au urmat voturile, am vrut sa votez pt Romani desi ma lasase rece melodia lor, dar pt ca in acelasi timp faceam si mancare, nici nu am realizat ca timpul de vot a fost limitat la cateva minute. Asa ca pana sa ma trezesc eu, votul a fost inchis. Well, not bad - ca as fi facut asta pt tara, nu pentru cantec - sorry sa spun asta...
In schimb, m-au amuzat teribil comentariile prezentatorilor BBC, foarte confidenti ca de data asta poate UK va lua si ea ceva, fiind clasata pe ultimele locuri in ultimii multi ani pana acum..
Bon - dupa o gramada de nervi pe care mi i-am facut pentru ca nu se mai opreau din vorbit, in timp ce Goran Bregovic a dat o reprezentatie de zile mari - acelasi Goran pe care eu il admir enorm si pe care mi-a fost tare dor sa il ascult, dupa ce il ratasem din nou, dupa concertul 2 din Bucuresti si spectacolul live din Piata Mare din Sibiu 2007. Well, am fost atat de nervoasa ca am intrat pe site-ul BBC sa las un comment rautacios... cum isi permit sa nu respecte un artist de talia lui Bregovic si sa vorbeasca intruna peste el? Dar nu am reusit sa gasesc unde se pot lasa comentarii si sugestii asa ca am lasat totul balta si am asteptat rezultatele voturilor.
Din comentariile in direct ale BBC-ului:
- They give the points in the balcanic spirit - comentariu cand una din tarile foste Yugoslave dadea grosul la o alta tara de-a lor
- vot dat de Ukraina Rusiei: of course, the 12 points should go to their old friends as they have all the oil and electricity.
- Germania da 12 puncte Turciei: well, no surprise, there are many turkish people in Germany
Noone is giving anything to UK so far? We are disappointed.
- cand Azerbadj lua mai mult de 8 puncte: just to remind you, these are the Angels and demons. Maybe we missed something about them that they get so many points?
- Bosnia&Hertegovina da 12 pct Serbiei: of course, they give the points to themselves.
- Bulgaria da 12 pct Germaniei - surpriza mare pentru comentatori care nu au inteles ce se intampla pentru ca se asteptau ca grosul sa mearga la Rusia. Radeau uimiti.
- asteptau voturi de la Israel - dar pana la jumatatea voturilor, singurii care i-au votat au fost San marino :) mirare iar pentru ca nu se asteptau
- au anticipat usor ca Cypru va da maxim pentru Grecia
- vot Finlanda catre Danemarca anticipat de BBC cu 10 secunde inainte
- cand nici Danemarca nu a dat puncte pt UK: Farewell, you are not our pals anymore. You will never see points from us again.
- dezamagire mare ca anglia nu primea nici macar 1 punct si ca saracul lor cantaret a fost tare tare pregatit si ca a fost cel mai bun cantec al lor de ani de zile, asa ca merita macar putina consideratie.
- La votul Andorrei, s-au anticipat 12 puncte a se acorda Spaniei - ceea ce s-a si intamplat. Comentariu: I am astonished, what can i say, nobody loves UK :)
- la greseala reprezentantei Cehiei, care a dat 12 puncte gresit, luandu-le inapoi si acordandu-le altei tari, mi-a placut tare mult commentul adresat indirect ei: Have a long career - umor tipic englezesc :D
- cand Spania a acordat 12 puncte Romaniei: Something bizarre there. LOL - nu m-am putut abtine sa nu rad. Pai el nu stia ca in Spania lucreaza 2 milioane de romani???
- votul Maltei nu a inclus nici un pct pt Anglia, desi Malta e fosta colonie englezeasca, "populata" si acum in majoritate de turisti si investitori britanici. Comment ironic: "Thank you Malta"

Concluzia prezentatorilor, dezamagiti ca UK s-a clasat pe ultimul loc, cu 14 pct, luate doar de la Irlanda si printr-o mare surpriza si de la San Marino: This is a political voting not a musical contest. In plus, omul a afirmat ca se mai gandeste daca va mai prezenta vreodata concursul.. si ca poate toti vest europenii trebuie sa se gandeasca daca mai vor sa participe pentru ca e clar ca nu au sanse in conditiile in care voturile se dau pe afiliatii politice si teritoriale.

Na cam asta a fost impresia Eurovisionului vazut din UK. Jenny colega mea crede la fel, ca nu e corect si din acest motiv ea nici nu se oboseste sa il urmareasca, de cand avea 13 ani nu s-a mai uitat si nici nu o intereseaza pt ca stie ca UK va iesi mereu pe ultimul loc, cu 2-10 puncte obtinute doar de la Irlanda. :)))

Concluzia finala: imi pare sincer rau ca nu a iesit invingatoare Grecia, desi cantecul Rusilor a fost si el bunicel. Mi s-a parut mai expresiv violonistul, desi din cate imi amintesc parca e de origine maghiara, descoperit de patinatorul rus si intens promovat de el...
Cam asta e tot - ca sa urmez commenturile BBC-ului: West Europe, watch your ass :)))

1 comment:

LiaLia said...

:)) Geniale comments-urile britanice! Si soooo true! Ma mira faptul ca se da importanta acestui Festival Mamaia international :) Credeam ca doar noi, dupa furaciunea de la preselectie, mai dam importanta acestei manifestari de simpatii politice :)