Thursday, May 29, 2008

Save the Planet!

Traind in mediul acesta unde totul este environment friendly, am fost astazi surprisa sa aflu ca pana si in business, importatorii au inceput sa reduca masiv orice transport care se face din faraway countries pentru simplul fapt ca se emite carbon in transportul acestor produse dintr-o tara in alta, fie pe calea aerului sau pe apa... uimire mare.. si nu doar atat: am fost surprinsa sa aflu ca aici sunt consumatori care se uita mereu pe ambalaj sa vada unde a fost fabricat respectivul produs, si daca observa ca vine din "tarile calde" nu il mai cumpara, din acelasi motiv: vor sa participe asa cum pot fiecare, la salvarea planetei...
Acum de ce sa nu recunosc, pentru mine, venind dupa 9 ani convietuire in Bucuresti, unde fiecare face ce il trazneste capul, unde m-am chinuit inutil sa educ fiecare cunoscut al meu ca mai bine tine un ambaaj sau o hartie sau un bilet in mana sau in buzunar pana intalneste un cos de gunoi decat sa ii dea drumul in strada, aceasta responsabilitate si simt etic pentru planeta mi s-au parut deja de domeniul SF.. nu ma intelegeti gresit! Nu ca nu admir si salut cu respect aceasta atitudine.. e doar diferenta de mentalitate.. dar am invatat totusi ceva: ca aici mai bine pleci cu punga de acasa atunci cand faci cumparaturi sau mai bine cumperi pungi ecologice (fie din hartie fie din fibre vegetale) decat sa poluezi mediul... mai bine cumperi detergent ecologic pentru vase, curatenie generala etc, decat sa poluezi apa... mai bine speli vasele direct in chiuveta, decat sa faci risipa de apa.. mai bine folosesti neoane care salveaza energia decat sa faci risipa.. si nu in ultimul rand, mai bine mergi cu public transportation, decat sa iti cumperi propria masina care sa emita atata carbon in atmosfera...
si m-am intrebat - oare cati oameni din Romania ar face asta de buna voie si pentru ca se simt responsabili pentru planeta? ...
Nu doar atat: toate corporatiile, bancile, institutiile, au departamente speciale de Environment Awarness, prin care pun la cale politica companiei de a recicla sau de a nu face risipa.. e de-a dreptul impressive...
Una peste alta, exact azi am primit un weblink tare dragut pe aceeasi tema, made by Animal Planet.
Si pe acelasi principiu al lui Delavrancea: "Planeta nu e a mea, nici a voastra, ci a urmasilor urmasilor vostri"... sa speram ca si in vecii vecilor, amin!

1 comment:

Anonymous said...

super tari filmuletele animals save the planet!!