Tuesday, March 18, 2008

Culinare

Azi am iar inspiratie in Romana - e curios cum cateodata imi vine sa scriu in engleza si alteori dulcele grai romanesc ma imbie.. Azi cred ca in mod special pentru ca in ultima vreme prepar mancaruri ca la mama acasa. Da, ati citit bine, chiar si eu, antitalentul in ale gatitului am inceput sa prepar tot felul de delicatese. Si nu doar ca le prepar dar imi si place ce fac - cu alte cuvinte mai nou am gasit un soi de relaxare in asta.
Si daca va ganditi ca toate astea se intampla din senin, ei bine, nu e chiar asa - sunt 2 motive mari si late:
1) Mancarea de prin UK nu prea are gust - cu alte cuvinte nu ma omor deloc dupa ea - e curry based si herbs based - not for my taste though.
2) Nu ma critica nimeni si nu imi spune nimeni ca mancarea pe care o fac e proasta. Singurul meu critic sunt eu - si mie chiar imi place (poate de foame?) Dar nefiind sub lupa parca fac totul cu pasiune (paranteza pentru cei care nu ma cunosc - nu m-as fi apropiat de bucatarie in ruptul capului - tocmai pentru ca acum cativa ani mi s-a spus ca pilaful de orez pe care l-am facut nu are absolut nici un gust si nu se poate numi mancare - asta da incurajare! :) asa ca am zis Adio bucatariei si nici ca m-am mai apropiat de ea pana recent. Ma bucur insa ca acum situatia s-a schimbat)
Si pentru ca vorba lunga e saracia omului, haideti mai bine sa va spun ce am gatit saptamana trecuta:
1) Supa de pui cu multe legume (am gasit pana si patrunjel verde in supermarket).
Ingrediente (portie pentru 2 persoane):
- 1 ceapa nu foarte mare
- 2 morcovi
- 1 patrunjel
- 1 telina mica
- 1 piept de pui
- sare+piper dupa gust
- taiteii se adauga numai dupa ce s-a fiert carnea
- la sfarsit am adaugat niste patrunjel

2) Varza de bruxelles cu piept de pui si sos alb
- se pun varzutele la fiert in apa cu sare
- se caleste puiul in tigaie
- cand varza e fiarta, se pune intr-un vas de yena care a fost unsa cu unt
- se rade cascaval pe deasupra si se lasa la cuptor vreo 10 minute
- se serveste cu puiul prajit si se orneaza cu sosul alb cu ciuperci
3) Tarta cu capsuni (super easy de preparat)
- am cumparat blatul de tarta gata facut de la supermarket
- 250 g capsuni proaspeti
- 1 budinca (in cazul meu am folosit materialele de la Brigadiru pt ca nu aveam nici o budinca in casa)
- 1 gelatina (a mea nu a iesit pt ca nu se lega de nici o culoare)
4) Salmon la cuptor cu garnitura de orez
- 200 g salmon proaspat
- 1 ceapa mare
- se taie ceapa rondele si se aseaza in vasul yena cu putin ulei de masline
- se aseaza pestele peste ceapa si se aseaza cateva rondele de ceapa si deasupra si inca putin ulei de masline pentru a nu se usca in cuptor
- se sareaza dupa gust
- se lasa la cuptor circa 40 de minute
- orezul se pune la fiert cu vegeta (sau sare)
5) Fructe la desert - astea nu le-am preparat, sunt doar aranjate frumos in fructiera mea din bucatarie - si btw: poza e pt cei care se ingrijoreaza ca am slabit si ca nu mananc destul in Anglia ;)

6) Chocolate fondue - pentru necunoscatori, aceasta este o delicatesa locala, facuta intr-o ulcica la foc de parafina sau chiar lumanare (eu am testat si merge!) Ulcica se umple cu ciocolata care se topeste pe foc si se serveste cu marshmallows (niste ciudatenii dulci, albe) sau chiar cu capsuni sau banane - se servesc cu un fel de bete ca cele de frigarui.

Promit sa revin in curand cu mai multe poze!

Joi e seara cea mare pentru ca o sa incerc sa fac Sarmale! Deja am achizitionat toate ingredientele principale - nu am varza murata dar am cumparat o varza bunicica - o sa o pun la fiert in sare sa se inmoaie. A! Am cumparat chiar si smantana si o punga de polenta (un fel de malai romanesc). Daca imi reusesc, pot sa ma declar o Bucatareasa in devenire :)

4 comments:

Anonymous said...

Interesting! a nice verity of food, my favourite one is no.4 then no.3…

Veronica said...

my favorite is chocolate fondue :D

Anonymous said...

Arata delicios tarta de capsuni! Mi-ai facut o pofta...

Eu am instrumente de fondue, pana acum am facut doar cu branza si carne. Neparat tb sa testez cu ciolata. Zici ca merge cu orice fel de ciocolata sau tb una speciala?

Veronica said...

Orice fel! Eu am topit o Milka :D mi s-a rupt inima dar pana la urma produsul finit a fost de 1000 de ori mai bun ;)