Thursday, November 6, 2008

Bonfire Night

Anul trecut pe 5 Noiembrie, cand am vazut toate luminitele si artificiile din geamul meu de la etajul 12, am fost fascinata. Nu stiam ce e cu Bonfire Night asta dar colega mea de flat de pe atunci mi-a povestit in 3 cuvinte ca sarbatoarea se invarte in jurul comemorarii unui complot de a incendia parlamentul britanic in secolul 17. Tipul asta, Guy Fawkes, un mercenar din cate am inteles, a incercat incendierea folosind praf de pusca, doar ca in aceeasi seara de 5 noiembrie, un foc de artificii a fost planuit pentru a celebra regele vremii. Astea sunt backgroundurile, iar englezii in fiecare an din 1605 incoace, in noaptea de 5 Nov, au focuri de artificii si focuri de tabara imense in parcurile oraselor. In foc se arunca papusi care il reprezinta pe "the Guy".
Nu stiu cat de mult l-au urat oamenii pe Fawkes in vremea respectiva, si cat ii sunt de recunoscatori in ziua de azi, pentru ca e un prilej de mare bucurie prin zona. Artificiile incep de obicei cu 2 seri inainte, intreg cerul orasului sclipeste in diverse culori, dar punctul culminant se atinge in seara de 5.
Aseara am iesit si noi in parc. Era o aglomeratie de nedescris. In busuri, pe strazi, toata lumea se pare ca alerga in aceeasi directie, Platt Fields, unde se organiza cel mai spectaculos foc de artificii. Asta era si directia noastra. Dupa o jumatate de ora cu autobuzul, intr-o inghesuiala care imi amintea de autobuzul 300 pe directia Piata Domenii - Piata Romana, si intr-un trafic precum in Bucuresti la ora la care lumea iese de la servici, am parcurs drumul Oxford Rd - Plat Field Ln (ruta pe care faci maxim 5 minute in conditii normale).
Tut-tut - in parc parca era strans tot Manchesterul! Mii de oameni de toate natiile si varstele, adunati sa vada spectacolul. Focul de artificii: comparabil cu ce am vazut acum mai bine de 2 ani in Disney Land-ul din Los Angeles. Adica sublim. Un fel de revelion anticipat. Lumea dansa, canta, erau niste africani cu tobele, altii care faceau swing dancing, niste brazilieni erau in pasi de samba, un grup de fete dansau cu niste artificii in mana, bucurie totala. Dupa focul de artificii, s-a aprins un foc IMENS, ce degaja o caldura pana si la 100m distanta.
Mai departe putin, era un fel de theme park, tir, calusei, caruselsuri masinute, tiribombe, trambuline, vagonete unde se vindeau de la hot-dogs si cartofi prajiti pana la Toffiffee Apples (mere in glazura), inghetata, acadele si alte bunataturi de la care nu te puteai abtine.
In stilu-mi caracteristic, mi-am cumparat o acadea ciudata, in forma de vrajitoare, nu din zahar ars, ci din mashmellow, pe care am luat-o sub pretext ca e funny. Rae a facut pariu cu mine ca pana de Craciun o voi manca-o :D si i-am spus ca o sa piarda. Dupa cateva ore, acasa fiind, intr-adevar nu m-am putut abtine, si desi nu am mancat vrajitoarea, am cam lasat-o fara matura ei magica..
Back home, inca puteam vedea de la fereastra mea cerul luminat de artificii.
I Love Bonfire Night!

No comments: