Tuesday, November 4, 2008

Doly the Sheep and T-REX the Dinosaur

Am citit acum 2 minute pe Yahoo News ca niste cercetatori din Japonia au reusit sa cloneze niste soareci morti de 16 ani.. si am ramas muta de uimire asa cum am ramas cand am auzit prima data de oita Doly. Deja stiinta merge prea departe, parerea mea. Ok, s-au clonat capre, oi, vaci, porci, etc - VII - dar sa incepi sa clonezi din material genetic al unor corpuri neinsufletite devine scary. Poate se trezeste vreun destept ca ar vrea sa vada cum traia T-Rex, sau mai stiu eu ce monstru preistoric, sau poate se trezesc altii ca ar fi interesant de studiat creierul lui Hitler, hai sa il clonam!
Desi soarecii clonati au fost din material genetic tinut la freezing temperatures (-20 de grade parca explicau pe site) nu cred ca o sa le ia prea mult sa reuseasca o clonare din celule moarte de 1000 de ani care nu au fost neaparat pastrate in conditii de laborator (sau mai stii, poate asta e SF - nu le am cu biologia, genetica, etc.)
La ce m-am gandit imediat a fost ca poate egiptenii (faraonii si preotii lor) poate nu erau asa de tampiti si s-au gandit ca la un moment dat o sa poata fi reinviati si de-aici atata efort pentru a-si pastra mumiile atat de bine. Ar fi culmea, sa ma trezesc peste vreo 30 de ani ca merg pe strada si dau peste Tutankhamun.

No comments: