Monday, February 18, 2008

Din categoria: de invatat si de copiat de la altii...

Astazi am decis sa scriu in romana pentru ca astfel imi pot exprima mult mai bine ideile si cel mai important, scriu mult mai repede! :) besides, ceea ce am astazi de zis este ceva valabil pentru romani deci e mai bine ca doar ei sa inteleaga ce scriu.
Inca de cand am fost in America, acum mai bine de un an, mi-a venit ideea asta de a tine un carnetel cu tot felul de inventii si lucruri utile pe care le vad la alte natii si de care romanii ar trebui sa afle pentru a putea beneficia si ei de ele. La un moment dat, fiind in State, ma gandeam ca as putea chiar sa incep niste afaceri serioase daca ar fi sa implementez respectivele 'inventii' pe meleagurile noastre. In primul rand pentru ca ele mi se pareau utile si in al doilea rand pentru ca sunt convinsa ca ar avea si priza la public. Din pacate, nu imi mai aduc aminte mare lucru din multele Remindere pe care vroiam sa le scriu in carnetelul meu cu 'De implementat si in Romania' dar uite ca de data asta pot pune in practica prin tinerea unui 'carnetel' cu utilitati de implementat din Anglia...
Pai sa o iau cu inceputul: joi am fost in Londra... ( o sa urmeze in curand un posting si despre Londra - se prevede unul destul de lung insa deci va trebui sa imi aloc o zi doar pentru asta). In Londra, pe langa ca este o mare nebunie, mai mare decat in Bucuresti sau in oricare alt oras in care am fost pana acum, am dat fara sa vreau si peste o gramada de ciudatenii care mi-au placut si pe care vreau sa le 'import' si la noi in tara.
Sa o iau cu inceputul: joi dimineata am mers la pas prin cele 3 parcuri mari ale Londrei. Am inceput din Kensington Gardens si am continuat cu Hyde si cu St. James Park. Era un frig ingrozitor dar din cauza oboselii am fost nevoita sa ma asez pe bancute.. spre deosebire de parcurile romanesti, unde efectiv nu te poti apropia de nici o banca pe timp de iarna, vizualizand deja ce o sa se intample in nefericitul caz in care ai indrazni sa te asezi si pt cateva secunde (turturi, sloi, etc), in Londra, bancutele erau fabricate exclusiv din lemn, iar in al doilea rand erau foarte vesele si te imbiau parca sa te asezi. Nu doar ca am stat sa admir lebedele si ratele de pe lac, dar chiar am stat sa beau o cafea pe bancuta.. So this is a must! Bancute calduroase si in parcurile din Romania.
Datorita distantelor mari pe care le-am parcurs, am recurs si la metroul londonez - aici ce mi-a placut cel mai mult a fost faptul ca nu m-am lovit de absolut nimeni in drumul meu grabit spre urmatorul tren.. de ce? pentru ca cele doua cai de acces - intrarea si iesirea la o anumita magistrala erau frumos separate printr-un gardut, astfel incat pe o parte circulau doar oamenii care intrau la metrou si pe partea cealalta a gardutului circulau doar cei care ieseau. Minune mare! In Bucuresti mereu ma izbeam de cate cineva... Ca sa il citez pe P: ordine mare la metrou desi traficul era de 10-20 de ori mai mare ca acasa. Tot la metrou am fost placut surprinsa de reclamele colorate care aveau toate aceeasi marime, nu una mai mare si una mai mica, atarnate pe pereti in cuie, ca niste tablouri - un adevarat desfat mai ales pentru turistii care se afla pe lungile scari rulante ce coboara 'underground'. Aceleasi reclame (actualizate, continand evenimente care urmau sa se intample in saptamana in curs) le-am regasit, in aceeasi ordine, de data asta ca intr-un album de poze, pe peretii trenurilor, asezate cu foarte mult bun gust. Prilej pentru mine de a ma informa asupra muzeelor sau a orelor in care expozitiile sunt deschise, sau a filmelor care ruleaza, etc.. Ne-ar trebui si noua asa ceva, sa mai omoram din plictiseala din mijloacele de transport.
Alta idee mi-a venit in restaurantul indian, unde am comandat o portie de Tandoori Chicken si care a fost servit cu o feliuta de lamaie care nu era pur si simplu asezata deasupra puiului ci a fost adusa intr-un fel de presa care se strangea si lasa sucul din lamaie sa curga..

Foarte ingenios mi s-a parut instrumentul acesta mai ales pentru ca de cate ori am servit peste in vreun restaurant, nu am prea stiut cum sa manevrez lamaia astfel incat sa nu stropesc pe nimeni atunci cand o storc. 'Unealta' aceasta insa mi s-a parut utila si m-as bucura tare mult sa o regasesc si in restaurantele romanesti.
Cam acestea sunt ideile pe care le-am 'imprumutat' din Londra - ca sa fac o mica gluma, ce ar mai putea copia bucurestenii ar fi autobuzele cu etaj, asa poate se mai evita din marea aglomeratie sau calcatul in picioare din transportul nostru in comun ;)

4 comments:

Anonymous said...

Hei, buna ideea cu ordinea de la metrou, chiar avem nevoie. Dar nu stiu dc ar functiona la noi.
De ex la Ikea au introdus baietii ceva ordine, adica intrarea si iesirea se face pe usi separate si sunt foarte clar semnalizate, dar crezi ca sunt multi cei care respecta?! Sau daca vrei sa iti iei rapid ceva fast food, ai un culoar marcat pt rand si un alt culoar pentru cei care ies de la casa cu hotdogii. Degeaba!! tot e imbulzeala, tot se baga lumea in fata si tot tb sa pleci de acolo cu hotdogii in aer sperand sa nu te murdaresti.

Dar undeva trebuie inceput si probabil ca in nspe ani vom invata si noi ca e mai bine sa respecti anumite reguli.

Mai vrem idei!! :)

Veronica said...

Adelle, e simpla treaba cu ordinea la metrou - gardulete cam de 1m, nu apuca lumea sa sara si unde sa sara ca pe partea respectiva sunt mereu oameni ce vin din contra sens - doar nu o sa le sara in cap :) besides, garduletul nu are portite sau intreruperi - pur si simplu se continua dintr-un cap in altul al culoarelor.

O sa mai adaug in categoria aceasta
pe parcurs ce mai observ... fi pe faza ;)

Anonymous said...

hi vero, I enjoyed reading your posts... it is full of dreams and hope for the future.... You could just simply say...I like life….and I like everything beautiful and I try to find it wherever it is. But now, we know what you like...why you never mentioned about things you don’t like??....so if you add a few things that you dislike...I will give you a full mark…

My favourite part is when you were talking about imaginary trips to unknown places...but how far your imagination can take you? I hope when you close your eyes and start to dream...you don’t reach the moon...because when you wake up and you find out that you still on earth...you will be so disappointed...

Regarding travelling...Did you ever go somewhere far away? ....if you want a real adventure...I recommend that you go to South Africa....as you will see things and places you will never find anywhere else in the world....and who knows....you could find there some new investment ideas ;)

Veronica said...

Hey S, South Africa has always been on my wish list - nothing new ;) I will get there one day ;)
Regarding the Not like list - maybe... i will give it a thought