Thursday, April 3, 2008

Primul Oscar castigat (1)

Imi este foarte foarte somn dar am decis sa va povestesc evenimentele cu adevarat importante din ultimele zile. Maria (adica eu) s-a hotarat sa se inscrie la un seminar care se organizeaza la nivel national, se cheama: "Developing the Postgraduate Manager" - stiu, LOL - nu prea mai suna cu ceea ce afirmam atunci cand eram in tara.. Dar nevoile oamenilor se schimba constant si in plus, pana nu incerci ceva, nu ai de unde stii daca iti place sau nu. Asa ca am hotarat sa give it a go - si am fost tare incantata ca am fost acceptata (concurenta a fost Mare!). Seminarul s-a desfasurat de fapt suv forma unui intensive training and practice, pus la cale de several Research Councils in UK in colaborare cu GradSchool of UK. Bon - sa o iau cu inceputul:

DAY 1 - marti, 1 aprilie
- am aterizat cu greu in cladirea unde se desfasura event-ul - toata lumea era in sala de receptie la cafele si cookies. Nu am recunoscut nici macar o fatza cunoscuta asa ca m-am gandit din start - pfai sa vezi ce boring o sa fie! cu cine povestesc eu?? asa ca m-am asezat si mi-am baut linistita cafeaua. langa mine s-a asezat un tip dragut foc, cu ochii... albastri :) si mi-a zis ca el m-a vazut prin facultate.. ca e si el la Computer Science. Yeee - bucurie mare - mi-am zis: gata, prin solidaritate profesionala, deja am un prieten. Asa ca am intrat in sala unde se desfasura prima activitate si ne-am asezat unul langa altul. Surprize-Surprize (nu cu Andreea Marin Banica - ci cu Jim Boran, directorul programului), am fost impartiti in 6 grupe dupa un asemenea algoritm in care sa se asigure ca daca 2 persoane din intamplare se cunosteau si drept urmare s-au asezat una langa alta, atunci they'll make sure they split them into different teams. Genial - m-am gandit - dar la naiba, din nou nu o sa mai stiu pe nimeni - cu cine o sa lucrez eu in echipa?
- dupa ce ni s-a explicat care este scopul seminarului si cum se desfasoara activitatea, am fost anuntati ca reprezentam fiecare grupa cate o echipa de productie de filme si ca avem o tema, urmeaza sa ni se dea echipamentul si sa facem propriul nostru filmulet pe o tema data. Am radiat de fericire doar la gandul unei activitati creative, desfasurata in echipe, competitie, premii, Oscaruri!!!
- in cadrul primei activitati conceputa pt noi (cea de Team-Building) am constatat ca echipa mea era formata din 8 oameni: Tim (China - PhD in Physics), Li-Ju (Taiwan - PhD in Textiles), Tariq (Jordan - PhD in Civil Engineering), Mohammed (Pakistan - PhD in Medicine - treating Alzheimer desease), Kelly (Irland - PhD in cardiovascular tissue), Lucy (UK - PhD in Pharmacy), Becky (UK - Univ of Oxford (i said; my God, she is smart!!!) - PhD in Chemistry) si eu (pt cine nu e clar inca: PhD in Computer Science). M-am ingrozit - ma gandeam cum naiba o sa deal-uim noi astia din domenii atat de variate un proiect atat de complicat care presupunea Budgeting, Marketing, Fund raising (v-ati prins, fondurile initiale nu acoperau nici jumate din costul echipamentului), Scenariul, decorul, conferinta de presa, si muuuulte altele.
- Activity 1: team building - a constat in construirea unui zid din caramizi de hartie, dupa specificatii foarte exacte. Am avut de construit un zid din 25 de caramizi, albe si rosii, in 25 de minute. In final, zidul trebuia sa fie auto-sustainable. Ca tot omul de stiinta, am stat noi si am proiectat caramizile sa fie intocmai cu cerintele, am desenat, am decupat, am indoit, am lipit.. am inceput sa lucram in echipa - quite fun! La finalul celor 25 de minute am realizat ca aveam doar 10 caramizi, pe cand echipa de langa noi construise zidul.... dezamagire - ceilalti au fost mai smart ca noi. Totusi, zidul lor nu a fost chiar atat de auto-sustainable pt ca testul a fost facut suflandu-se pente zid.. cand caramizile care nu au fost lipite bine au inceput sa cada :D asta ne-a mobilizat si am inteles ca produsul final al unei echipe trebuie sa fie un produs BUN nu construit din bucatele care unite all together nu formeaza un intreg solid. Lesson number one ca sa zic asa.
taskul 2 a fost sa construim o macheta de shield care sa ne reprezinte si sub care sa ne putem reuni cu totii atunci cand suntem under pressure :) O sa incerc sa adaug poze cu scutul construit de noi zilele urmatoare. Cele 2 task-uri ne-au aratat ca desi eram 8 oameni care nici macar nu facusera cunostinta inca, putem lucra foarte bine impreuna pt atingerea obiectivelor. Prezentarile au inceput destul de tarziu, in task-ul 3, unde ni s-a cerut sa impartim o plansa in 3 zone: 1) comfort 2) stretch 3) panic - urmand ca in fiecare sectiune sa completam fiecare cu ceea ce ne aduce fiecaruia confort, pe care nu le-am efectuat pentru ca nu avem skills sau aptitudini si cele de care fugim din start. La mine lucrurile au fost quite easy ca stiam ca in panic este: project progress meetings si avioanele :))) La sfarsitul taskului fiecare si-a prezentat plansa.. asa ne-am cunoscut unul pe altul... (nici nu a fost nevoie de o introducere initiala, ceea ce considerasem a fi bizar - uite ca exista si altenative de a face cunostinta cu oamenii)
- am facut diviziunea muncii si fiecare si-a ales un task din proiectul final care sa nu fie in zona lui de comfort ci mai degraba in cel de stretch (nu in zona de panica pt a nu distruge proiectul cu totul :D). Eu am ajuns pe Marketing si Advertising. Am inceput 'proiectul' cu tema: Is Research Going to Save the Planet? Asa ca step 1 era sa alegem o tema pentru film. Dupa ORE de discutii (e ciudat cum oamenii care nu se cunosc, atunci cand sunt pusi sa lucreze impreuna, vor sa isi cam impuna ideile personale si sa le ignore total pe cele ale celorlalti), am avut efectiv nevoie de ajutor extern pentru a ajunge la un punct comun, intrucat depaseam dead-line-urile asignate pt taskuri si noi eram inca la capitolul: Discutii - ce tema sa alegem? Asa ca solutia clasica a fost: Votam! Din nefericire - la vot: egalitate... Si unlike real life, unde nu cred ca managerii se gandesc vreodata sa dea cu banul - la noi situatia a fost atat de fara iesire incat daca Becky nu renunta la votul ei doar pentru salvarea situatiei, am fi aruncat si noi moneda...
Dupa atata waste ot time si energy ziua s-a incheiat cu un bufet si bautura multa in KroBar.

(to be continued)

No comments: